Promovarea serviciilor furnizate de operatorii de jocuri de noroc online este una dintre modalitățile de atragere de noi membri. Totodată, contribuie la creșterea recunoașterii brandului și la îmbunătățirea loialității membrilor existenți. Nu în ultimul rând, este un instrument care contribuie la obținerea unui avantaj competitiv pe o piață pe care activează 5500 de site-uri iGaming. În 2025, valoarea pieței jocurilor online de cazinou și a pariurilor sportive se ridică la 107.3 miliarde de dolari.
Numărul total al jucătorilor din mediul digital pe platformele iGaming, printre care se numără și Verde Casino Online, un portal licențiat international care acceptă jucători din România, este estimat la 600 de milioane de utilizatori. Pentru a-și atrage un procent cât mai mare din numărul de jucători, operatorii de jocuri de noroc au cheltuit în 2025 colosala sumă de 12 miliarde de dolari. Prezentul articol analizează cele mai eficiente strategii de marketing pentru promovarea jocurilor online de noroc, precum și beneficiile oferite de o promovare performantă.
Care sunt beneficiile oferite de strategiile performante de marketing iGaming?
Strategiile de marketing utilizate pentru promovarea proiectelor digitale de jocuri de noroc înseamnă avantaje atât pentru operatori, cât și pentru jucători. Lista următoare conține beneficiile oferite companiilor din domeniul jocurilor de noroc, precum:
- Creșterea potențialului de atragere de noi membri – campaniile promoționale performante îi conving pe utilizatorii nehotărâți să își deșchidă cont pe platformele promovate;
- Îmbunătățirea nivelului de retenție a clienților deja înscriși – promoțiile performante îi determină pe membrii existenți să continue să revină pe site și să fie activi, creându-se asocieri pozitive ce sporesc angajamentul membrilor față de brand;
- Evidențierea brandului pe piață și creșterea valorii și recunoașterii acestuia – combinarea ofertelor promoționale cu sponsorizările contribuie la creșterea recunoașterii brandului și la consolidarea unei imagini pozitive pe piață;
- Creșterea veniturilor companiei – publicitatea și promoțiile influențează în mod direct clienții și îi conving să efectueze depuneri și să-și ruleze fondurile pe platformele digitale cu jocuri de noroc, ceea ce duce la creșterea încasărilor și a profitului companiilor;
- Avantaj competitiv – strategiile de marketing eficiente contribuie la consolidarea poziției afacerii pe piață și la evidențierea serviciilor față de competitori.
Avantajele promovării serviciilor de cazinou și pariuri sportive nu sunt doar pentru companii, ci și pentru utilizatori. Jucătorii beneficiază de o experiență de joc îmbunătățită, având posibilitatea de a-și completa fondurile de joc și de a juca sloturile, jocurile de masa RNG și jocurile live casino pe mize variate și în sesiuni de joc mai antrenante. Valorificarea promoțiilor îi ajută pe membri să își folosească mai puțin propriile surse de bani și mai mult bonusurile oferite de operatori.
Top 7 strategii care cresc performanța campaniilor de marketing la jocurile de noroc digitale
Operatorii care activează pe piața jocurilor digitale bazate pe hazard se folosesc de o varietate de strategii de marketing. Lista de mai jos cuprinde 7 strategii care se dovedesc performante pentru companiile care le folosesc, așa cum sunt:
- Strategia utilizării serviciilor de marketing afiliat – este o strategie bazată pe plata unui comision sau a unui procent din veniturile generate de un jucător care își creează cont folosind un link de afiliere de pe un site afiliat, care se ocupă de promovarea serviciilor unui operator iGaming; este un serviciu folosit de 74% dintre operatorii de pe piață.
- Strategia folosirii programelor de recomandare – este o strategie bazată pe acordarea de bonusuri cash sau de recompense în rotiri gratuite membrilor care conving alți jucători să-și creeze cont pe platforma de casino sau pariuri și care efectuează depuneri de fonduri reale.
- Strategia personalizării experienței jucătorului – este o strategie care are la bază analiza comportamentului consumatorului și care îi permite operatorului să creeze oferte individualizate, care sunt direcționate către publicul-țintă și care au o eficiență de peste 90%;
- Strategia promovării prin intermediul influencerilor și a persoanelor publice – este un instrument de promovare care se bazează pe susținerea din partea unor celebrități, ceea ce permite atragerea urmăritorilor influencerilor către operatorii de jocuri de șanse online;
- Strategia promovării prin campanii de marketing prin email – este un instrument de publicitate plătită, care are la baza analiza audienței și segmentarea acesteia pe profile de jucători, pentru care sunt create oferte promoționale distincte, cu un grad ridicat de convertire a potențialilor clienți în membri ai platformelor cu jocuri de hazard.
- Strategia programelor de loialitate și a cluburilor VIP – este un instrument de promovare care vine în întâmpinarea membrilor fideli ce beneficiază de recompense superioare în comparație cu membrii standard, așa cum sunt bonusuri exclusive, acces la turnee și jocuri VIP, asistență personalizată și prioritate în acordarea de suport, recompense cashback și limite negociabile la retrageri.
- Strategia promovării prin gamificare – este un instrument de atragere de noi membri prin captivarea atenției încă din faza de promovare, beneficiile obținute la mini-jocurile din reclame transformandu-se în avantaje reale după crearea contului de joc.
Pe lângă strategiile de mai sus, operatorii utilizează și optimizarea motoarelor de căutare, marketingul pe social media și plasarea de reclame plătite. Operatorii de jocuri online de șanse se adaptează tendințelor de pe piață, căutând în permanență cele mai elocvente modalități de promovare, care să le oferă un avantaj competitiv pe o piață extrem de dinamică.



